> مشکلات شنوائی فرزندان سندرم دان - روانشناس
سفارش تبلیغ
صبا ویژن






















روانشناس

آزمایش جدید سندرم داون (منگولیسم)، خطر سقط جنین ایجاد نمی‌کند  
آزمایش جدید سندرم داون (منگولیسم)، خطر سقط جنین ایجاد نمی‌کند .یک آزمایش جدید غیرتهاجمی برای امتحان دی‌ان آی ? DNA?جنین، می‌تواند ناهنجاری‌های ژنتیکی مانند سندرم داون یا منگولیسم را تشخیص دهد.

 

به گزارش سایت اینترنتی خبرگزاری رویترز، برخلاف آزمایش‌های تهاجمی که می‌تواند خطر سقط جنین را برای مادران باردار به وجود آورد، وسیله تشخیصی جدید تهدیدی برای مادر یا جنین ایجاد نمی‌کند. در آزمایش جدید که توسط شرکت آمریکایی "راوجن? "Ravgen?ارایه شده، با استفاده از نمونه خون مادر، دی‌ان‌آی جنین برای تشخیص ناهنجاری‌های کروموزومی مورد آزمایش قرار می‌گیرد. طبق این گزارش، آزمایش خون مادر در دو مورد به درستی وجود ناهنجاری سندرم داون را، که یکی از رایج‌ترین ناهنجاری‌های ژنتیکی است، تشخیص داد.

 

سندرم داون که در گذشته "منگولیسم" خوانده می‌شد، زمانی روی می‌دهد که یک جنین، بجای یک جفت، سه نسخه از کروموزوم ? ???را ارث می‌برد. خطر به دنیا آوردن یک نوزاد با این ناهنجاری مادرزادی، با افزایش سن مادر، افزایش می‌یابد. "راویندر دالان"، سرپرست تهیه‌کنندگان این گزارش پژوهشی گفت این آزمایش را می‌توان به نحوی تغییر داد که سایر ناهنجاری‌ها در هر کروموزوم یا هر ژن را تشخیص دهد.

 

ادامه مطلب...


نوشته شده در یکشنبه 97/10/16ساعت 5:0 عصر توسط آیناز آرمیون نظرات ( ) |


 Design By : Pichak